Przyjmowanie spraw
Szczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2017-05-24 11:47:15 przez Administrator Systemu
Akapit nr - brak tytułu
Przyjmowanie i obieg korespondencji
Zasady przyjmowania i obiegu dokumentów w urzędzie są zgodne z przepisami Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 grudnia 1998r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla zespolonej administracji organów powiatu.
- Korespondencję przyjmuje kancelaria rejestrując ją w dzienniku korespondencji.
- Przesyłki przekazywane drogą pocztową sprawdza się pod względem prawidłowego zaadresowania oraz stanu uszkodzenia.
- Wszelkie przesyłki otwiera kancelaria z wyjątkiem:
- adresowanych imiennie;
- stanowiących tajemnicę służbową (poufne);
- wartościowych, które przekazuje się właściwej osobie za pokwitowaniem.
- Po otwarciu koperty pracownik kancelarii sprawdza:
- czy nie zawiera ona pisma mylnie skierowanego;
- czy dołączone są wymienione w piśmie załączniki (brak załączników lub pisma przewodniego odnotowuje się na piśmie lub załączniku.)
- Koperty z nienaruszonym znaczkiem pocztowym (stemplem pocztowym) dołącza się tylko do pism:
- poufnych, wartościowych, poleconych, ekspresowych, za dowodem doręczenia;
- dla których istotna jest data nadania (stempla pocztowego), np.: skargi, odwołania;
- w których brak nadawcy lub daty pisma;
- mylnie skierowanego;
- załączników nadesłanych bez pisma przewodniego;
- w razie niezgodności zapisów na kopercie z ich zawartością.
- Potwierdzenie otrzymania pisma kancelaria wydaje na żądanie składającego pismo.
- Na każdej wpływającej na nośniku papierowym korespondencji umieszcza się w górnym lewym rogu pierwszej strony (na korespondencji przekazywanej bez otwierania - na przedniej stronie koperty) pieczątkę wpływu określającą datę otrzymania.
- Kancelaria rejestruje korespondencję i przekazuje Powiatowemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego do przejrzenia, dekretacji i podziału.
- Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania (§8 ust.1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków - Dz. U. Nr 5, poz. 46).
Sposób załatwiania spraw
W Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego w Turku sprawy załatwia się w formie pisemnej.
Sprawy załatwia się wg kolejności ich wpływu i stopnia pilności. Każdą sprawę załatwia się oddzielnie bez łączenia pism z inną sprawą nie mającą z nią bezpośredniego związku. Wnioski i inne pisma niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania (§8 ust.1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków - Dz. U. Nr 5, poz. 46).
Jeżeli załatwienie sprawy w określonym w Kodeksie postępowania administracyjnego terminie nie jest możliwe, postępuje się zgodnie z obowiązującymi przepisami Kpa, tzn. wyznacza się dodatkowy termin do jej załatwienia. Pracownicy inspektoratu podejmują działania niezbędne do dokładnego wyjaśnienia stanu faktycznego oraz załatwienia sprawy.
Wniesione odwołania od decyzji Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Turku oraz zażalenia na postanowienia przekazywane są w ciągu 7 dni wraz z aktami sprawy Wielkopolskiemu Wojewódzkiemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego w Poznaniu w celu rozpatrzenia, jako organowi odwoławczemu.